Taman Selera, Astaka, Dataran Syahbandar dan Waterfront Kuala Terengganu

>> 2.13.2011

Cuti Tahun Baru Cina yang lepas, aku balik kampung in-law di Seberang Takir. Bukan sebab nak tengok camne depa sambut raya cina, tapi sebab cuti panjang bagi can balik kampung lama skit untuk wife aku spend masa ngan keluarga dia. Lagipun adik beradik dia pun semua balik.

Khamis malam, aku keluar makan dekat Taman Selera berdekatan Astaka Bandar Kuala Terengganu . Diorang panggil Taman Selera, so aku follow je la. Astaka ni plak tak silap aku next to Dataran Shahbandar. Jadi senang je la nak cari. Gerai dia style benteng la kalau korang besa guna perkataan benteng.


Taman Selera memang tepi sungai yang selalunya orang-orang dari Seberang Takir akan gunakan untuk ke bandar. Senang. Nak cari parking kalau drive susah juge. Tunggu parking bertingkat tu siap dulu le. Tempat ni memang dekat dengan Pasar Payang dan jeti. Nak ke Pulau Redang pun kat jeti berhampiran sini gak.

Lepas makan-makan aku berjumpa dengan kawan opis yang kebetulan balik kampung. Kami lepak kat Waterfront. Waterfront ni plak terletak berdekatan dengan Bangunan Felda yang korang boleh nampak dari Jambatan Sultan Mahmud. So, dari waterfront ni pun memang korang leh nampak Jambatan Sultan Mahmud tu lah.


Ada medan selera gak dekat sini. Kami sempat minum-minum sambil borak-borak macam-macam kat sini. Sesuai juga untuk keluarga. Tapi takde apa la, just nak layan view sungai waktu malam je


Haa..tu la bangunan Felda yang aku khabarkan tu.

Waterfront Kuala Terengganu

Sultan Mahmud Bridge Kuala Terengganu

Jambatan Sultan Mahmud waktu malam. Warna hijau plak air sungai tu ye..=]


Yang last ni gambar sekadar hiasan. Bini aku. Ekekeke. Monumen ni kalau ada nama, aku pun tak tau. Panggil Menara Jam sudah. Ehehehehe

3 comments:

Jard The Great February 13, 2011 at 11:51 PM  

ko tukar URL blog rupanya. cehh...

tp cun la gmbr2 neh.. agak2 dari canon 550D leh dpt camneh tak?

HEMY February 14, 2011 at 10:34 AM  

buleh sangat2.mana ada tukar URL blog. kaver la tu dh lama tak masuk blog aku...padahal byk kali aku letak kat status FB kalau aku update blog main aku tu..ni blog gambar2 je

Nava K February 14, 2011 at 6:52 PM  

nice shots, love the pictures and the scenery.

Post a Comment

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP